5 pravila za korištenje tipografije

Logo i web stranice za poduzetnice
Tipografija može poboljšati ili pak pogoršati dizajn. Postoje i dva smjera tipografije: ekspresivna tipografija koja služi kao ukras, odnosno - više kao grafički element. Druga je funkcionalna tipografija koja primarno služi čitanju i na nju se fokusiram u ovom postu.

1. Poravnanje

Kad ste u nedoumici (a posebno kada se radi o duljem tekstu), poravnajte tekst ulijevo.
Zašto? Jer smo naučeni čitati slijeva nadesno. 
Poravnanjem teksta ulijevo, oko lakše pronalazi 
rub i tekst se čita mnogo jednostavnije i brže.

Zašto? Jer smo naučeni čitati slijeva nadesno. 
Poravnanjem teksta ulijevo, oko lakše pronalazi 
rub i tekst se čita mnogo jednostavnije i brže.

Izrada funkcionalnih i lijepih profesionalnih web stranica za žene poduzetnice

2. Jedan font

Korištenje dva različita fonta može biti zeznuto ukoliko niste sigurni da se nadopunjuju.

Općenito, izbjegavajte koristiti dva fonta iz iste klasifikacije. Npr., nemojte kombinirati dva sans serif ili serif fonta zajedno jer nećete imati kontrast.

3. Veličina x2

Dobro pravilo kod mijenjanja veličine fonta jest da ju udvostručite ili prepolovite. Npr., ako koristite 
font od 30px za naslov, koristite 15px za glavni tekst.

Možete probati i sa 3x ili 4x većom veličinom fonta kako biste postigli dramatičniji efekt.

Izrada web stranica za male poduzetnike, lijepe web stranice za žene

4. Oblik teksta

Uvijek koristite jedan razmak nakon interpunkcije u rečenici. Obratite pažnju i na oblik koji stvara desni „raspucani“ rub teksta (znan kao rag), kako biste izbjegli neželjene oblike ili kuteve.

Naravno – ako ne pišete pjesmicu 😀

Funkcionalni i estetski web dizajn za nove poduzetnice

5. Prored

Prored ili line-height je razmak između redaka teksta. Premali prored stvara dojam „zbijenog“ 
teksta dok preveliki prored razbija ritam čitanja.

Optimalan razmak ovisi o veličini i vrsti fonta, ali najčešće se kreće između 120% i 150% visine fonta.

Podijelite post:

Ostali blog postovi

Brzo postavljanje profesionalne email adrese za vaš obrt.

Kako do profesionalne poslovne email adrese?

Profesionalna email adresa jedan je od najjednostavnijih, a najučinkovitijih načina da vaše poslovanje djeluje ozbiljno i pouzdano. Umjesto generičnog Gmaila, već za nekoliko eura mjesečno možete imati adresu povezanu s vlastitom domenom i ostaviti snažan prvi dojam kod klijenata.

Pročitajte više